Yhteisötila Etapin muistilista
YHTEISÖTALO ETAPIN SÄÄNNÖT
19.2.2024
Osoite: Urheilukentäntie 3, 45700 Kouvola
Yleistä
Tila on omatoimitila yhteisölliseen, ei kaupalliseen toimintaan tarkoitettu kokoontumistila. Yhdistysten ja seurojen oman toiminnan tukemiseen tarkoitettu pienimuotoinen myyntitoiminta sen sijaan on mahdollista. Tilan käyttöä hallinnoi valittu johtoryhmä, johon kuuluvat kaksi edustajaa Kuusankosken Apuva ry:n kuuluvista yhdistyksistä, kaupungin osallisuuskoordinaattori ja aluetoimikunnan edustaja. Ryhmä on määritellyt paikalliset säännöt Kouvolan kaupungin hyväksymien yleisten yhteisötilan toimintaperiaatteiden pohjalta.
Käyttäjällä on aina oltava nimetty vastuuhenkilö, joka valvoo ja vastaa henkilökohtaisesti, että toiminta on sääntöjen mukaista. Jokainen käyttäjä vastaa, että tila jää siistiin kuntoon käytön jälkeen. Käyttäjä ilmoittaa, jos havaitsee tilaan tullessaan tai siitä poistuessa jotain korjattavaa tai huomautettavaa.
Tila on savuton, eikä siellä tai sen tontilla saa nauttia alkoholia. Sisätiloihin ei saa tuoda lemmikkejä, ellei siitä ole sovittu varauksen yhteydessä. Erikoisluvalla lemmikit sallitaan, silloin käyttäjän on siivottava tila perusteellisesti tilaisuuden jälkeen.
Tilassa on normaalit kiinteistön vakuutukset. Käyttäjä vastaa tapahtumansa vaatimista muista vakuutuksista. Tutustuthan tarkasti tilan pelastautumis- ja turvallisuussuunnitelmaan sekä näihin sääntöihin tilan käytön yhteydessä.
1. Tilavarauksen tekeminen ja aukioloajat
Tilaa voivat varata ensisijaisesti Kuusankosken alueella toimivat yhteisöt. Tilaa voivat varata myös Kuusankosken toimivat yritykset ja Kuusankoskella asuvat yksityishenkilöt, sekä Kouvolan kaupungin yhteisötilan toimintaperiaatteissa määrittämät muut tahot. Tilaa voi varata säännöllistä toimintaa tai satunnaisia tapahtumia/kokouksia varten. Mikäli tilan käyttö on vilkasta, voi tilan johtoryhmä rajoittaa käyttäjän tilavarauksen aikaa ja varausten toistumisen tiheyttä.
Tilan voi varata sähköisen TIMMI-tilanvarausjärjestelmän kautta. Varauksen tekeminen sähköisesti vaatii käyttäjiltä rekisteröitymisen TIMMI-varausjärjestelmään. Ohjeet rekisteröitymiseen verkkosivulla kouvola.fi/timmi.
Tiloja voi käyttää joka päivä klo 08 - 20 välisenä aikana. Säännölliset tilojen käyttäjät sitoutuvat osallistumaan (vähintään yksi henkilö) johtoryhmän määrittämiin talkoisiin.
2. Avaimien hallinta ja ovien aukaiseminen muille käyttäjille
Avaimien teettämisestä vastaa johtoryhmä. Kukaan muu ei voi teettää avaimia. Avaimia annetaan vain säännöllisiä kokouksia/tilaisuuksia pitäville yhdistyksille. Tällöin avaimista pidetään listaa, johon henkilö, joka avaimen saa, kuittaa sen vastaanotetuksi. Avain on allekirjoittajan henkilö-kohtaisella vastuulla. Jos avain katoaa, tulee siitä ilmoittaa välittömästi sähköpostilla: apuva@kymp.net. Avaimen kadottanut henkilö vastaa kaikista kadottamisesta johtuvista kustannuksista. Jos järjestön/yhdistyksen avaimen haltija vaihtuu, pitää siitä tehdä vastaava muutos avainlistaan allekirjoituksin. Muut käyttäjät saavat avaimen sopimuksen mukaan. Avain palautetaan sisäpuolella ulko-oven läheisyydessä olevaan postilaatikkoon. Avain on kokouksen järjestäjän vastuulla ja vastaa siitä kuten edellä on sanottu vakituisille avainten haltijoillekin.
3. Tilan varustuksen käyttöoikeus
Tilassa olevat Kuusankosken Apuva ry:n omistuksessa olevat kalusteet, koneet, astiat ja muut varusteet ovat varauksen aikana vapaasti käytettävissä.
Yhdistykset/seurat saavat halutessaan käyttöönsä yhden Etapissa olevista lukollisista kaapeista.
Mikäli käyttäjä havaitsee näissä korjaustarvetta, jotain särkyy tai menee epäkuntoon tilan käytön aikana, on siitä tehtävä ilmoitus sähköpostilla: apuva@kymp.net. Jos johtoryhmä katsoo, että rikkoontuminen on johtunut käyttäjän virheestä, veloitetaan korjaus- tai korvauskulut käyttäjän vastuuhenkilöltä. Tilan kulutustavaroihin kuuluvat mm. käsipyyhkeet, WC-paperit ja siivousvälineet sekä -aineet. Niiden puutteista ilmoitetaan samaan osoitteeseen.
4. Turvallisuus
· Tilassa ei saa polttaa elävää tulta.
· Tilassa noudatetaan turvallisuussuunnitelmaa. Turvallisuussuunnitelma on esillä tilassa.
5. Tilaan saapuminen
Tilaan saavuttaessa nastakengät on riisuttava. Käyttäjän vastuuhenkilö on velvoitettu selvittämään tapahtumaan osallistujille tilan käyttäytymissäännöt ja pelastautumissuunnitelman hätätilanteita varten.
6. Tilan siistiminen
Kaikki käytetyt astiat pestään, koneet siistitään ja sähköpistokkeet irrotetaan verkkovirrasta käytön jälkeen. Käyttäjä vastaa tilan siistimisestä varauksensa jälkeen siistimisohjeiden mukaisesti. Tilassa on siistimiseen tarvittavat välineet ja aineet.
Mikäli tilaa ei ole siistitty ohjeiden mukaisesti, voi johtoryhmä edellyttää käyttäjää korjaamaan puutteet tai veloittamaan siistimisen. Elintarvikkeita ei saa jättää tilaan. Jos säännöllinen toiminta vaatii elintarvikkeiden säilyttämistä, sovitaan menettelystä johtoryhmän kanssa.
Mikäli käyttäjä havaitsee huomautettavaa tai puutteita siivoustarvikkeissa, ilmoitetaan siitä sähköpostilla: apuva@kymp.net
7. Tilan sulkeminen käytön jälkeen
Käyttäjä vastaa siitä, että koneet ovat kiinni, valot on sammutettu ja ovet on lukittu varauksen jälkeen. Käyttäjä huolehtii, että sekajäteastia tyhjennetään ja viedään ulkona olevaan jäteastiaan, muut kierrätettävät jätteet voi jättää tilan kierrätysastioihin. Mikäli kierrätettävien jätteiden astiat tulevat täyteen ilmoitetaan siitä sähköpostilla: apuva@kymp.net
8. Pysäköinti
Etapin piha-alueella ja oven edessä on pysäköinti kielletty. Pysäköintiin on varattu kadun varrella olevat pysäköintipaikat tai kaupungin yleiset pysäköintialueet.